Slaaaaappa

Asså det är helt sjukt vilken stor skillnad detta är från mitt förra au pair jobb. Älskar det :D änsålänge iaf hehe.
Dels så vill föräldrarna verkligen spendera tid med deras barn. Så om mamman kan sluta tidigare från sitt jobb (hon jobbar hemifrån) så är det en självklarhet att hon kommer ner och leker med barnen istället = låter mig sluta tidigare. Mitt schema ligger på ca 35h i veckan, men det kommer nog inte bli så mycket dem flesta veckorna. Sen så åker min värdmamma (Sandra heter hon) till Paris typ en gång i månaden med jobbet över 2 nätter typ. Då kommer jag såklart få jobba längre dagar för att lägga barnen osv. Men det är som sagt bara 1 gång i månaden! Väldigt nice enligt mig ;) Så nu idag tex. så fick jag sluta klockan 14 för då var hon klar för dagen.

Innan när jag "jobbade" så tog jag med tjejen till Maggie & Rose igen, vilket var det där mysiga lek-stället. Där var vi på en art-class och sen lekte vi, kollade på frozen (lär väl få se den x antal gånger nu..) och åt lunch. Så mysigt! Dock är hon väldigt mammig och det går inte att göra så mycket åt det. Så när Sandra lämnade av oss så gnällde hon typ i 30 minuter innan hon började leka -.- lite jobbigt. Men tydligen gör hon så mot Lauren (pappan, uttalas Laråån typ haha så inte som tjej namnet) också ibland. Dvs. Hon är extremt mammig ;) men när hon lugnat sig och man är ensam med henne så är hon så söt! 

Igår jobbade jag till klockan 18, så när pojken kommit hem från skolan så hade jag båda själv. Det gick bättre än förväntat och de är så himla lätta för det mesta. Pojken är jättegullig och typ kramades och busade med mig från första dagen jag kom hit. 


Här är Spacey :D så gullig hihi. Fast han skulle behöva tvättas lite i ansiktet tycker jag. Tror han gillar mig ;) han får tydligen inte så mycket uppmärksamhet eftersom barnen är så speedade hela tiden. Men han brukar komma och sätta sig i mitt knä för jag är den enda som gosar med honom 😁

Hmmmm vad ska jag göra nu då.. Lite tråkigt att jag inte kunnat bli medlem på gymmet än, måste fixa bankkonto först :/ friday it is! Men de sa att man kunde få komma dit och prova en gång så funderar på att göra det imorgon!
Får väl kolla på någon film nu istället, eller varför inte Breaking Bad som jag kollat på nu varje kväll!

Byeeee

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0