My life as a swede

Men tjeeena! Det var ett tag sedan va? Nu har jag varit hemma i lilla mellbystrand i 2 veckor redan. Helt sjukt.
Har fått önskemål att blogga lite nu när jag kommit hem;) vet inte om det kommer hålla.. Men här är ett inlägg iaf :D

Dagen jag kom hem var jag väldigt känslosam haha. Dels så var jag så himla trött för att jag vart sjuk. Var verkligen så trött man kan bli (utan någon energi då alltså). Under hela min flygresa hem på 12-14 timmar (minns inte hur lång tid det tog) så åt jag endast två små kex. Något annat lyckades jag inte få i mig :( sen så mådde jag nog lite illa just för att min mage var helt tom efter två dagar utan mat.. Men jag överlevde och min första lunch i Sverige och efter min sjukdom blev sushi :D YUM.
Men tillbaka lite i tiden. När jag kom fram med flyget och blev upphämtad så började jag gråta jättemycket när jag väl såg Micca och pappa där på flygplatsen. Trodde jag skulle falla ihop ett tag efter att ha dragit på de tunga väskorna så jag blev bara så lättad och lycklig. Sen lugnade jag ner mig lite och tog in allt:) en av de första sakerna jag tänkte på var att alla bilar var små. Men det var dem ju inte, de var bara normalstora haha.

Ni kanske undrar vad jag hittar på om dagarna nu förtiden:) svaret på den frågan är: inte ett skit. Typ iallafall. Jag har ju inget jobb. Så jag har mest träffat och umgåtts med familj och vänner nu. Försökt njuta av livet i Sverige haha. Vi får se vad som händer i mitt liv. Jag är lika nyfiken som ni är... Jag hoppas jag överlever tills sommaren i värsta fall (då vet jag åtminstone att jag har jobb).

Just den här veckan har jag varit lite hundvakt. Eller aa.. Det är ju vår hund haha. Men jag har fått ta hand om pirat extra mycket för att mamma och pappa åkt på skidsemester i en vecka. Så jag har fått gå väldigt många promenader. Bra antar jag. Och så har jag och lille pirri bara haft det trevligt helt enkelt :D
Här har ni sötisen <3

Det har alltså varit väldigt jobbigt att komma hem samtidigt som jag känt en lättnad av att äntligen vara hemma igen. Saknar ändå mina dagliga rutiner jag hade i USA och speciellt att prata engelska. Känns astråkigt att prata svenska haha men så är det i Sverige antar jag ;) än är jag inte deprimerad, hoppas jag inte blir det heller!

PUSS PÅ ER

Sweeeedeeen

Hade ju lite otur och lyckades bli sjuk dagen innan det var dags att åka hem.
Detta förstörde väldigt mycket. Kunde inte säga hejdå till alla mina vänner, kunde inte köpa ny iPhone till mig och pappa (fast det löste sig) och fick spendera min sista dag i indianapolis sängliggandes eller inne på toaletten. Mådde illa hela dagen, så det försvann aldrig. Var jättehemskt. Beslutade mig t.o.m. ett tag för att se om jag på något sätt kunde byta flyg.. Men sen insåg vi att det skulle bli svårare och dyrare än vad vi tänkt. Så när jag mådde lite  lite bättre på kvällen så bestämde jag att jag skulle flyga ändå. Ville hem.

Det har varit ett par jobbiga dagar nu innan hemresan. Inte bara för att jag var sjuk utan även för att jag skulle säga hejdå till alla, gå en sista gång till gymmet, köra Alfred (har döpt min, eller okej deras, bil till det) en sista gång och gå en sista runda på shoppingcentret. Jag är en sån person som övertänker allt. Så då tänker jag hela tiden att "nu är det sista gången" och så blir jag jättedeppig. Därför tänkte jag att det positiva med att jag var sjuk var att jag var för trött för att tänka alls.
På kvällen sa jag hejdå till alla barnen och när de gått och lagt sig så hade jag några presenter till min värdfamilj och de hade några till mig. Äntligen öppnade de sina julklappar från mig också HAHA. De älskade armbanden, och de passade perfekt:) hade även en trådlös högtalare till dem som de kan ha i köket, den blev dem också jätteglada för. Sen nu som en liten avskedspresent så fick dem macadamia nötter från Hawaii, lite choklad och några fina bilder jag skrivit ut som jag tagit på barnen med min kamera under året.
Till mig hade de köpt ett fint brunt armband där det stod "family". Och ett halsband med en blå finslipad sten. När vi var i Gatlinburg, Tennessee så älskade pojkarna att göra något som kallas för "mining". Ingen aning vad det heter på svenska. Man köper iallafall en hink med sand och stenar i och så rensar man av allt, lite som när man letar guld eller vad man ska säga haha.. Så då hade de tagit en sådan sten och slipat till den till mig. Så himla fin. Då kunde jag bara tänka på alla bra saker med min värdfamilj och hur snälla de är.
Fy vad jobbigt.

Lyckades sova genom hela natten och få lite vila. Är dock fortfarande helt död då jag inte kunde äta på hela dagen igår, drack bara Diet Coke.

Är väl återigen lite positivt att jag inte har någon energi så jag inte kan bli helt hyper nu under flygen haha.

Sverige, here I come

Sista dagarna under vår resa!

Sen var det redan fredag och vi hade planerat in en bussresa som en kille på gatan lyckats "lura" på oss. Såklart överdrev han och sa att massa saker ingick i priset (som man sen fick betala extra för) och dels att vi skulle åka tidigt för att se soluppgången. Men när vi väntade på att bli upphämtade så insåg vi att solen redan var uppe haha. Fast trots detta tyckte jag det var ganska kul, bara för att vi fick se lite mer av ön:) känns ju tråkigt om man bara är kvar på turiststället alla dagarna.

Med minibussen så åkte vi till andra sidan ön och såg jääättestora vågor där folk surfade. Var väldigt coolt! Svårt att förstå hur stora vågorna är om man själv inte är i vattnet dock kan jag tänka mig.

En annan av stränderna vi besökte hade stora sköldpaddor. Då menar jag sånna stora som man bara ser på bilder. Så himla söta :D
Förstår ni vad stora de var?!?!

Och här ser ni en lite "mindre" i bakgrunden ;)

På den stranden fick vi även snorkla ett tag = med sköldpaddorna :D först såg vi bara lite fiskar, men tillslut hittade vi en stor en. Så söt var sköldpaddan när den flöt runt haha. Även denna gång var jag väldigt stolt att jag lyckades komma i vattnet ;) inte bara för att det var kallt, men också för att jag på riktigt var väldigt rädd att det skulle komma en haj och äta upp mina ben.. Men tillslut tänkte jag bara: "Nä, kommer det en haj så får den väl äta mig då. Nu ska jag simma med sköldpaddor." Så då plaskade jag i minsann.

Bussturens sista stop blev på Dole planteringen, där de planterar sin ananas :) köpte den bästa ananasglassen någonsin!
Men förutom denna goding så var det faktiskt inte så kul, hade inte alls mycket tid att gå runt där och titta..

Vi var ganska trötta efter den dagen men hade redan bestämt oss för att ha en sista middag på cheesecake factory! Mycket mumsigt!

Igår var det dags för mig och Amanda att bege oss mot ett kallt Indiana. Blöööö. Flygresan var ganska förfärlig kan man väl säga. Hade en mellanlandning på 6h, mitt i natten = alla affärer/resturanger på flygplatsen var stängda. Så tråkigt och trötta var vi. Men vi överlevde och klarade oss hela vägen hem!

Mahalo Hawaii

Ursäkta mitt uppehåll. Har varit upptagen med att äta ananas:)
Vi köpte och provade papaya också. Var lite melon aktigt, fast inte lika gott skulle jag säga.

Har haft en skön vecka på Hawaii. Vädergudarna har kanske inte varit helt på vår sida dock. Har haft ganska många moln-timmar och de första dagarna kom det lite regn. Men eftersom jag och Amanda brände oss lite första dagen så var det ändå ganska bra att skydda sig lite tyckte jag iallafall:)

Emelie kom och mötte upp oss på tisdagen så vi fick tränga ihop oss ännu mer i vårt lilla rum haha. Det funkade ändå bra tyckte vi!
Det var lite molnigt den dagen så vi gjorde inget speciellt vad jag kommer ihåg. Fast jag och Amanda gick till ett litet akvarium på morgonen för att kolla på lite fiskar. Alltid lika kul haha!

Onsdagen... Då var det väldigt blåsigt men vi gav oss inte utan skulle minsann ligga på stranden ändå ;) Molnigt för det mesta och blåsigt.. Låter inte som bästa stranddagen kanske, MEN jag - Alexandra Larsson, badade :D I havet!!!! Kan ni tänka er? Blev så stolt! Har faktiskt badat 3 gånger totalt. Vattnet har ju inte varit speciellt varmt så det är därför jag är så stolt förstår ni;)
Kaaallt

Wiie :)

På kvällarna har vi mest tagit det lugnt och gått ut och ätit något gott. Finns väl inget annat alternativ egentligen när man är under 21 haha.

På torsdagen bestämde vi oss för att gå på en liten hike. Det finns ett känt berg här som varit en vulkan eller vad det nu var. Där kan man hur som helst vandra upp och se hela waikiki.

Var skönt då att det var lite molnigt. Tog inte för lång tid, kanske 30-45 minuter att gå upp. Men om det hade varit soligt så hade jag nog fått lite panik.

Efter vår vandring så låg vi och sola hela dagen. Där hade vi tur med vädret så att det sprack upp och vi kunde se solnedgången också :)

Kommer mer i ett annat inlägg!!

Aloha

Jag dööööör så skönt. Sol. Känns som jag levt i mörker innan jag åkte på semester. Idag har vi haft tur. Det första vi såg när vi öppnade upp gardinerna i hotellrummet var stranden, som låg skitnära :D Inget regn heller som vi hade trott. Igårkväll efter att ha landat så regnade det nämligen väldigt mycket.
Hotellrummet däremot är jättelitet haha. Ska bli intressant att se hur vi ska kunna väckla ut extrasängen när Emelie kommer hit. Men det löser sig nog :)

Tog inte så många bilder idag. Men här ser ni iallafall en blå himmel och palmer :D

På kvällen bestämde vi oss för att äta sushi. Men det var bra asiater inne på restaurangen, OCH bara pinnar ;) Men vi klarade det efter lite slabb.

Vink vink

Min sista dag i SF spenderade vi på cykel. Eller aa, inte hela dagen såklart. Gick in i lite affärer först på morgonen. Men som tur var så hittade vi inget snyggt :D Därefter gick vi (över alla backar, så duktiga så) ner till hamnen igen och åt. Bestämde oss för att äta mexikanskt istället för fisk. De måste ha varit höga inne på chipotle alltså haha. Var väldigt konstiga och långsamma. Men gott var det när vi väl fick maten.
På tal om hög. Har nu fått lära mig hur weed luktar. Har aldrig vetat men har hört att man vet när man känner det typ. Fast så har det inte varit för mig... Istället har Sofia och Emelie fått guida mig och säga "nu Alex, NU luktar det" eller "här luktar det Alex"  HAHAHAHA. Inte lätt ;)

Tillbaka till gårdagen. Sen var det alltså dags att cykla. Hyrde cyklar och började ta oss mot golden gate bridge. Var så soligt och klart igår. Väldigt vackert, glad att det inte var dimmigt nu:)

Vi tänkte först cykla över hela bron men vi var lite för lata osv. Så gick bara upp en bit och sen vände vi igen. Jag blev faktiskt lite höjdrädd också när vi väl var där uppe. Hade inte tänkt på att man skulle vara så högt upp innan haha. Men det var coolt.

När vi kom tillbaka med cyklarna så belönade vi oss med mumsig coldstone glass. Detta är då en speciell glass-kedja. Kanske en sådan jag vill öppna i framtiden?

Dagen var skön och utan stress. Vi blev bjudna på kines resturang sedan av Berit och Peter som vi bott hos.
Känns väldigt tråkigt att lämna SF! Har haft det så himla bra:) Jag har varit väldigt flummig hela resan haha. Kanske nu när jag inte tar hand om barn längre, då blir jag barn själv igen.

Idag beger jag mig mot Hawaii! Så sjukt. Fast tyvärr verkar det regna där nu.. Sån otur. Men fortfarande, bättre än Indiana :) Är bara så lycklig av att vara på semester. Börjar antagligen också inse mer nu att min hemresa närmar sig.. Ofattbart.

Nu ska jag strax på planet till LA där jag måste mellandlanda. Hejdå fina San Fransisco!