En liten sammanfattning

Behöver ju samla energi innan jag orkar skriva något, idag fick jag ladda upp med sushi - igen 😁
 
Förra veckan var det ganska mycket som hände. Var på olika lekställen med barnen, försökte öppna bankkonto, au pair träff, shopping, fika.. Kändes iallafall som att det gått lagom snabbt och att jag har hyfsad koll. Har åkt tunnelbana och buss helt själv! Tar nog inte så lång tid att lära sig de olika linjerna osv. 
Det som är så bra här i London när man är au pair är ju att det alltid finns något att göra. Min värdfamilj är dels medlemmar på ett mysigt ställe dit de brukar gå någon gång i veckan. Såhär ser det ut där inne.
 
Barnen kan springa runt och leka med massa roliga saker och så finns det klasser man kan ta också. Tjejen som är 2 brukar tydligen så på art-class varje vecka och förra gången gick vi på music-class. Tyckte där var så himla mysigt, plus att man kan äta samtidigt hihi.
Sen finns det ett annat ställe man kan gå och pyssla på. Kostar bara 1£ och så kan barnen pyssla eller leka med massa olika grejer som dem har. Känns skönt att inte bara behöva var instängd i huset! Lite så var det ju för mig i USA. 
 
I helgen tog jag det lugnt på fredagskvällen och såg på nya Beck filmen :D det var riktigt skönt att bara slappa. På lördagen däremot så kände jag att jag behövde göra något. Så det slutade med att jag mötte upp två andra nya tjejer och sen gick vi och träffade typ 8 andra personer. Åkte och gick nästan igenom hela London den kvällen för att hitta en särskild pub. SÅ HIMLA FINT DET ÄR! 
Sedan igår så var det dags för första au pair träffen. Träffades på British museum, inte det roligaste om ni frågar mig. Wow, en mumie... Typ så känner jag. Men var väl kul ändå. Efter det gick jag och två andra (nya också hehe) till oxford street för lite shopping. Så mycket rea här överallt fortfarande, men köpte bara en kavaj liknande sak på Zara.
 
Så där har ni lite om första veckan! Nu har jag "rast" i 2h för barnen skulle till doktorn. Ska nog gå och handla lite yoghurt så att jag har någon frukost imorgon :D 
 
Hoppas nästa inlägg blir roligare heheheheheheheheheh
 
 

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0