Cravings

Hejsan kära blogg.
 
Idag har varit en trevlig dag, eller, har den verkligen det . Kan inte bestämma mig? Hur är dagen när ens mobil blivit snodd? Vet inte riktigt hur jag känner.. Det blev den igår/inatt iallafall. 
Träffade upp Elsa och två andra svenska tjejer för att dricka lite vin och sedan dra vidare ut i Camden igårkväll. Var jättekul iaf att äntligen gå ut :) Men sen typ 20 minuter innan dem stängde så insåg jag att jag inte hade min mobil, den hade jag ju lagt på vask bänken eller vad man kallar det vid toaletterna. Av någon anledning ville jag ta upp mobilen just då, och lägga ifrån mig den. Så efter det så märkte jag lixom 30 sekunder senare att åå nej jag glömde mobilen inne vid toaletterna. Är den kvar när jag går tillbaka? Nej. Då har någon idiot TJEJ tagit den! Varför? Det undrar jag..
Kan berätta att en mobil MÅSTE man ha när man bor i London, speciellt när man inte bott här länge :) för vad gör man när man inte kan använda sig av city mapper appen? Appen som alltid kan ta en hem. 
Som tur är så kunde en av de andra tjejerna kolla upp bussar åt mig så att jag lyckades ta mig hem. Himla tur när jag tänker efter haha. Där gick jag, ensam, mitt i natten, utan telefon på bl.a. Oxford street för att byta buss Haha. Men det gick jättebra 😁
 
Det första jag gjorde när jag vaknade var att kolla upp nya telefoner osv. Varför måste det kosta pengar? :( jag som var så nöjd med min också.. Nu panik beställde jag en begagnad iphone 5c, den röd/rosa.. Den var lite billigare än 5s så fick bli en sån tyvärr. Förhoppningsvis kommer den redan imorgon! 
 
Så har varit lite irriterad idag. Skulle möta upp Rahel (annan svensk au pair) och gå längst med Themsen ett tag. Fick ta med min iPad för att vi skulle kunna hitta varandra haha. Så var tvungen att leta upp ett cafe för att få wi-fi och massa sånt, så det var himla jobbigt -.-
Det var iallafall väldigt fint och trevligt :D bra väder idag hehe. Om jag haft min mobil skulle ni fått se bilder.. Men jag kände inte för att ta upp ipaden och fota tyvärr ;)
 
Vid typ 4 skildes vi åt och jag kände inte för att åka hem, så hoppade av vid Oxford circus istället. Spontan köpte en kappa på Zara 😁
 
Var väldigt tveksam, men väldigt sugen. Den kostade bara 30£ på rea också! Så tröst köpte den och tänkte aft jag kunde bestämma mig när jag kom hem istället, men tror jag behåller den :) gosi.
 
Nu är jag as hungrig så jag nästan mår illa. Så går det när man glömmer äta lunch och köper en muffins istället. Heheheheheheheheheh. Fick värsta cravings innan på hummus.. Så gick iväg och köpte lite, så det ska jag nog mumsa på nu:) 
Blir en lugn kväll, är skittrött och lär väl drömma om mobiltelefoner.
 
 
 

Ge mig lite kärlek
Postat av: Anonym

Tråkigt medbdin mobil vännen. Du som hade så fint skal med :((( fin kappa iaf!

2015-01-25 @ 23:07:12
Postat av: Sofia

Jag är anonym..... Så här gjorde din blogg sist med. Man skriver i namnet men så blir man anonym ändååå. Grrrrr

Svar: Nu står det Sofia iaf :D
alexandramemories.blogg.se

2015-01-25 @ 23:08:10
Postat av: Ebba

Nämen alex, vilken otur du hade :( tur du kunde komma hem i alla fall :D
/Ebba

2015-01-28 @ 11:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0