Tre dagar till sol

Regn regn, fast lite varmare. Så har det varit denna dagen.
Tog ut bebisarna på en liten prommis så de kunde få lite frisk luft. De var nämligen sjuka igår. Båda två kräktes flera gånger under kvällen/natten så de har varit lite ur de vanliga rutinerna idag. Men nu är de iallafall friska, och det är jag med :D äntligen!

Ibland är det lite jobbigt när T som är 6år är i närheten av bebisarna. Han blir lätt avundsjuk och man märker att han inte gillar att de får så mycket uppmärksamhet. Han kan alltså bete sig riktigt illa och knuffa bebisarna osv. Han säger saker, som inte är passande, och han tycker helt enkelt det är kul att se dem gråta. Sjukt jobbigt! Så när jag är ensam med bebisarna och honom så känns det mer som att måste hålla koll så att han inte gör något dumt istället för att "passa" bebisarna. Idag var jag ensam med dem så fick säga till tusen gånger och tillslut skicka upp honom till sitt rum. Inte kul att han ska hålla på så, kan vara riktigt obekvämt också eftersom att han verkligen inte förstår eller bryr sig om att de är bebisar-små människor som inte kan ta hand om sig själva.
Menmen, det ska väl också bli lite kul under året att se om han kommer ändra sitt beteende i närheten av dem haha.

Nu ska jag gå och lägga mig hyfsat tidigt så att jag kan gå till gymmet samma tid imorgonbitti.


Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0