Mitt jobb och sådär

Tänkte jag kunde berätta lite vad jag gör när jag faktiskt jobbar haha. Oftast så jobbar jag senare under dagen vilket har både sina positiva och negativa delar. Börjar jobba klockan 14 eller 15 och slutar oftast klockan 21, ibland 20 ;) Så har det på ett sätt väldigt lyxigt eftersom jag inte har superlånga dagar. Mitt jobb är oftast att ta han om tvillingarna som är 1år gamla. Så då brukar jag leka lite med dem, men oftast får man ju bara "hänga med" när de går runt och plockar upp och slänger leksaker hit och dit vilket kan bli vääääääldigt långtråkigt haha. I den åldern kan man ju inte leka på riktigt med dem eller vad man ska säga. På eftermiddagen tar de även en tupplur så då brukar jag antingen hjälpa till med andra småsaker som tex. städning eller att skjutsa pojkarna till deras träningar eller så har jag lite ledig tid i en timme. Efter deras tuppis så äter de lite middag och sen så leker dem lite till. De badar typ varannan kväll och sen så är det dags för dem att sova :) 
De är väldigt söta båda två och det är så himla roligt att se hur snabbt de utvecklas. Jag menar, nu har jag varit här i 5 veckor och under den tiden har de lärt sig att gå och man märker att de börjar förstå vissa saker när man pratar med dem :)
 
Ibland kan jag dock tycka det är lite tråkigt att jag aldrig har ansvaret för de äldre pojkarna, jag tror att de tycker det är tråkigt också för även om jag kan umgås och prata med dem när jag jobbar så måste jag ju hela tiden hålla koll på bebisarna och ge dem uppmärksamhet..
 
 
Jobbar nästan aldrig själv eftersom att en person alltså måste ta hand om bebisarna hela tiden och den andra personen får hålla lite koll på pojkarna. Men i fredagskväll hade jag faktiskt ansvar för alla helt själv eftersom föräldrarna var och spelade en tennismatch, och jag antar att ingen av de andra barnvakterna kunde hjälpa till.. Var lite nervös innan att pojkarna inte skulle lyssna på mig men det gick riktigt bra så det var ju skönt att de inte betedde sig som vildar :D

Längtar tills det blir varmare så att man kan gå ut lite mer och åka iväg med bebisarna, nu är vi ju bara inne i huset hela tiden. Varken jag eller bebisarna gillar det särskilt mycket höhö.

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0