Att flyga med bebisar

Det var ju en ny upplevelse att flyga flygplan med bebisar när vi skulle på vår resa.
Först och främst så behövde man tydligen inte stå i den vanliga kön ;) antagligen för att barnen inte ska skrika eller något. Istället gick man genom den speciella säkerhetskontrollen, där de med förstaklass biljetter osv går.
Man får ta med sig vätskor till bebisarna så de kunde ta med "nappflaskor" med mjölk och vatten. Hade ingen aning om att det var okej, men jodå!
På flyget fick vi hålla bebisarna hela tiden. Inte alltid så lätt att underhålla dem i ett flygplan haha men det gick faktiskt bra.

Fick faktiskt en liten uppenbarelse när vi flög hem och bebistjejen låg i min famn och drack mjölk. Helt plötsligt slutade hon dricka och bara gav mig sitt största leende, sen drack hon lite till, slutade dricka och log med sina små tänder hihi så himla söt. Då tänkte jag: här sitter jag i ett flygplan med en bebis. Vem kunde tro det för ett halvår sedan?

Sammanfattning: det var inte superkul att flyga med barn för jag kunde ju inte slappna av eller lyssna på musik. Men det känns ändå speciellt på ett sätt att ha gjort det.
Så nu vet ni det också!


Ge mig lite kärlek
Postat av: Ola

Du hade tur att ingen av bebisarna fick ont i öronen när ni skulle landa! Då kan det bli ett himla liv... :)

2013-03-26 @ 20:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0