Amerikansk körning

Goddagens allihopa. Igår tränade jag med min värdmamma och efter det åkte vi och köpte kaffe på starbucks. Ibland är de för roliga haha. Hon är väldigt vältränad och oftast nyttig. När vi kom dit så var jag hungrig, då frågar hon om jag vill dela på en liten sockerkaka från starbucks för hon var också hungrig och orkade inte vänta tills vi kom hem (5 minuter därifrån) haha, jomenvisst varför inte?

Senare åkte jag och shoppade lite. Ska ta bilder och visa sen, orkar inte nu hehe. Vi åt lunch på TGI Friday's. Åt en stor och mumsig hamburgare!
Slutade med att vi hade filmkväll i min källare och jag fick även träffa en ny au pair som också är svensk :) hon kom hit i fredags så det är ju kul att det blir fler svenskar hihi.

Imorse körde jag lite och jag blir så irriterad på vissa bilar (körare). De kör så sjukt nära varandra, t.o.m på motorvägen. Har de aldrig hört talas om 3 sekunders reglen? Daaah?!? Men jo det har dem för jag har sett det i min körkortsbok (som jag förövrigt inte fixat än hehe). Men iallafall så fattar jag inte hur de tänker de bajskorvarna.
Här i USA har de även en regel att vid en trafikljus korsning får man svänga till höger även om det är rött ljus så länge det inte kommer någon bil. Kändes konstigt i början men nu är det helt normalt tycker jag. Kommer bli svårt att inte svänga när jag kommer tillbaka till Sverige!
Så nu vet ni det, hejsvej


Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0