I'm alive!!!

WOHO internetet fungerar i huset igen. Hoppas det fortsätter göra det också.
 
Kom nyss hem från starbucks där jag träffade en colombiansk au pair, väldigt trevlig. Hade fått för mig att jag skulle jobba från klockan 2 idag eftersom jag brukar börja då. Skyndade mig hem för jag glömde hålla koll på klockan, men så visar det sig att jag inte börjar förrän 4, eller kanske 6 :) så det var ju trevligt. 
 
Idag ska T ha sitt födelsedagsparty, och gissa om han är taggad haha. Varje dag har han frågat "how many days until my birthday party?". Idag är dagen. Eftersom jag börjar jobba senare än jag trott så kanske jag kan följa med till kalaset :D Här har de såklart riktiga kalas, han ska ha sitt på ett ställe som heter monkey joe's, tydligen ska det vara något med trampoliner eller liknande där så det låter ju som något för mig. Hoppas verkligen jag kan följa med ;)
 
Jag har även frisknat till nu så det är ju tur det. Känner redan att jag behöver komma tillbaka till gymmet efter dessa dagar. Ska nog försöka prova på någon ny "träningsklass" i veckan och se om det kan vara kul istället för de vanliga maskinerna (som jag knappt vågar använda haha). 
 
Har ju berättat om mina problem när det kommer till tv-serier. Var ju svårt att kolla ikapp de avsnitt jag missat, men nu har jag återkommit till mitt vanliga problem :( Nu har jag ju sett alla avsnitt som finns så nu måste man vänta dag efter dag... Livet är hårt ibland. Men grymt att jag hittade den funktionen på tv'n plus att nu vet jag hur man spelar in också = tummen upp!
 
Pratade lite med mami och papi imorse och mamma tyckte jag skulle skriva om ett problem jag berättade om för henne. Förra veckan skulle jag tvätta lite kläder och underkläder för första gången (dvs. första gången själv någonsin, inte bara första gången här i USA) och det var så jobbigt. Jag satte på maskinen och allt gick prima. När den var klar så skulle jag ta ut min kläder, men kunde inte öppna luckan. Man måste trycka på en knapp för att en spärr går upp så man kan öppna, men det gjorde den inte. Så fick fråga nannyn om hon visste hur jag skulle göra och då sa hon att den var dum ibland så man måste köra den en omgång till. Satte på maskinen och väntade... Den blev klar på kvällen (började på morgonen), luckan gick inte att öppna IGEN. Nähä tänkte jag, får köra den en gång till. Äntligen gick den att öppna morgonen efter, stackars mina kläder :( 
Glömde berätta vad som mer hände under denna första tvätt-händelsen. Min hello kitty pyjamas försvann, puts borta. Var säker på att jag lagt in den och tagit ut den men kunde inte hitta den när jag tagit ner allt till mitt rum. Blev lite orolig att en av barnvakterna kanske hade snott den haha, men ja..varför skulle någon sno en hello kitty t-shirt lixom? Några dagar senare hittade värdmamman den där uppe bland barnkläderna. Kanske hade någon busat, eller så var det ett spöke som burit upp den... Vem vet. Nu är den iallafall åter på sin plats i mitt rum :)
Tillbaka till tvätt-problem. Igår skulle jag tvätta igen. Gick maskinen att öppna när den var klar? Svar nej. Gick maskinen att öppna imorsen efter att ha kört den igen? Svar nej. Efter tredje eller fjärde gången gick det dock. Så nu är det rent och fint. Men orkar inte om det ska hålla på såhär varje gång jag ska tvätta haha. Det tar ju två dagar minst för att det ska bli klart... -.-
 
Hoppas att internetet stannar kvar, för då hörs vi snart igen ;)

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0