En leksakshund på golvet.

Tja där!

Idag åkte jag och Amanda och kollade lite skor innan vi åkte till starbucks(som vanligt). Köpte faktiskt ett par med klack heheheh. Kan ju vara bra att ha på nyår, kanske, tänkte jag.

Igår kom jag fram till något väldigt viktigt. Jag har ju skrivit ofta om problem med värdbarnen osv. Och att speciellt 10åringen kan vara väldigt...... Han tar på ens krafter om man säger så. Det låter kanske hemskt men jag har flera gånger sagt och tänkt för mig själv att han säkert har adhd. Det är ju inget konstigt egentligen, men jag har verkligen tänkt det väldigt ofta. Sedan igår efter en speciell händelse så blev jag 99% säker på att han faktiskt har det... Denna gången var det inte att han fick ett utbrott utan nu var det något annat som hände som verkligen tyder på det, enligt mig iallafall.
Finns väl inget direkt att göra åt det förutom att ändra hans vanor som jag har förstått det. Så jag kände att jag måste ju prata om detta med mina värdföräldrar, men HUR gör man det?
Därför sa jag bara till dem idag att jag tycker det verkar som att han har väldigt svårt att göra saker samtidigt och därför märker han inte själv att han inte lyssnar på vad alla säger. Föräldrarna verkade dock inte fatta vinken... Men sen sa jag en lösning vi kan testa för att se om det hjälper och det gillade dem iallafall.
Inte lätt det där! Speciellt när det är så vanligt att föräldrarna inte ser det själva... De kanske är för upptagna eller vad man ska säga. Jag hoppas verkligen att han ska kunna ändra på sig. Suck.

Vi au pairer pratar alltid så mycket om våra problem. Det är väl därför dem alltid säger innan man åker att när man kommer hem så kommer ens gamla vänner och familj kanske inte förstå exakt vad det är man går/gått igenom under sitt år och det stämmer nog. 

Idag sa mina värdföräldrar också om jag kanske ångrat mig och vill stanna längre.. De verkar inte gå så bra med deras sökande efter en ny au pair antar jag. Men jag är väldigt bestämd på att åka hem! Även om man blir lite smickrad.

Men nähä, om två dagar fyller jag 20år.. Kul va :P jag vill ha cheesecake då :D 

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0