Vad händer

Håller jag på att bli en tant? Eller varför glömmer jag saker hela tiden? Nä, vem vet. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag skrev sist, och orkar inte gå tillbaka för att kolla (lat är jag också). Igår jobbade jag ganska mycket men det var helt ok. Märker verkligen hur bebisarna växer hela tiden nu. De är så sjukt smarta och envisa haha. Speciellt lilltjejen. Phuuu... Vilken dramaqueen alltså ;) men hon är en liten sötnöt. Idag behövde jag inte jobba så mycket. Jobbade 9-2, fick sluta lite tidigare än vad som var tänkt så det var ju snällt och skönt för lilla mig:) gick ut på en lång prommis och sen satt jag ute och läste ett tag. Tyvärr har jag börjat få en sån där jobbig känsla längst bak på tungan, som att jag håller på att bli förkyld, och nu börjar det kännas ner i halsen :( hoppas jag inte ska behöva bli sjuk imorgon när jag är ledig. Har inget för mig så tänkte att jag kunde beskriva barnen lite mer (nu sådär snart 7 månader senare haha). Tvillingarna är som sagt väääldigt envisa. De är 19 månader gamla nu, tiden går snabbt. De har växt så mycket sedan jag kom hit. Det är ju sånt man inte brukar tänka på, men nu har jag gjort det ett tag och kommer ihåg när de brukade kräla omkring. Vilka små pluttar de var då. Pojken är väldigt lugn och det känns som att han "hänger på", "go with the flow", "chillax" ;) han brukar ofta fastna med blicken, en liten dagdrömmare kanske? Han är också ganska mammig av sig, eller aa, han känner att han behöver barnvakten som är där för tillfället.. En ganska så knubbig liten pojk. Fast nä, så knubbig är han inte. Men han gillar att äta. Om han inte stoppar det i munnen så kletar han det i håret, såklart. Tjejen är som sagt väldigt dramatisk. En riktig liten tjej är hon. Hon fejk gråter när hon vill ha uppmärksamhet, river och biter sin bror och tar andras leksaker. Fast hon är ju sååå gullig tycker jag. Hon är lite mer spinkig och kräsen. Istället för att kleta maten i håret som sin bror så slänger hon iväg den istället. Alltid kul för mig att sopa golvet efter varje måltid. Just nu vill de öppna alla skåp och lådor som finns i huset. Spelar ingen roll om det är blöjlådan, garderoben eller skåpet med alla stekpannor. Deras favorit är dock frysen. För vad finns där inne? Jo, isbitar. Hur gott är inte det? Nu fick ni lite att läsa för en gångsskull. Det var ett tag sen nu kanske. Nästa gång kanske jag skriver lite mer om pöjkarna.

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0