Sanni franni

Lever förresten!
Kom fram väldigt sent i tisdags och mötte upp Sofia och Emelie när de kom fram med sin buss:) kärt återseende hihi. Blev upphämtade av Emelies släkting där vi fått bo. Så himla snälla. Det är Emelies mormors syster och hennes son.  Vet inte vad det kallas släktvis heh. 
Berit, som hon heter, är helsvensk och pratar svenska. Känns så himla konstigt och roligt att prata med en äldre på svenska haha. I USA också. Berit skämmer även bort oss med mumsig frukost. Onsdag morgon fick vi svenska pannkakor <3 då testade jag med lingonsylt och gräddfil.. Har ju sett detta på pannkaks-resturanger och att de kallar det för "swedish crepes". Har alltid tänkt att de har noll koll för att man inte har lingonsylt på pannkakor. Men det var riktigt gott haha!! Sen imorse fick vi yoghurt med färska bär och kokta ägg. De hade även apelsin marmelad och en jättegod ost som man skar med OSTHYVEL :) Så lyxigt! 


Därför var vi så snälla igår och lagade tacos till dem till middag. Blev lite spicy dock haha.

Gårdagen spenderade vi inne i San Fransisco! Var skönt att inte ha så mycket planerat utan vi tog dagen som den kom. Åkte först med en sån dära spårvagn. Inte lika mycket kö nu som det var i somras. Hoppade av i china town.. Inte min favorit kanske efter vår dåliga upplevelse där förra gången, som jag inte ens vill tänka på HAHA. 
Vi var duktiga och gick väldigt mycket igår. Det klagade jag inte på efter att ha suttit stilla hela tisdagen. Iallafall så gick vi till fishermans warf och sedan till Pier 39. Där var skitmånga sälar igår. Ganska äckliga faktiskt. Fast de låter ju så roliga.

Det är lite småkyligt och idag blåser det lite mer. Men, jag går runt i skinnjacka + converse och ingen fet vinterjacka med stövlar. Bara detta gör mig lycklig :D

Idag har vi faktiskt besökt Alcatraz. Var väldigt intressant och coolt att ha varit där. Alla fick hörlurar och en bandspelare så alla fick en guidad tur genom det:) 

Alcatraz

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0