Phuu

Vilken dag..
 
Mitt flyg gick 11.40 imorse så det var ganska bra tid ändå:) Var tvungen att mellanlanda i Dallas och sen vidare till SF. Men insåg ju för någon dag sedan att jag visst skulle flyga till San Jose airport (nej inte i Costa rica, så illa var det inte haha) som ligger lite längre utanför själva San Fransisco. Fick kolla upp buss/tåg osv så blir tvungen att ta tåg för att sedan möta Emelie och Sofia :D Men, igen, de kommer inte fram med sin buss förrän klockan 12 på kvällen. Då tänkte jag först att jaja jag kan gå runt lite själv (fitt flyg landa runt 4 lokal tid). Tänkte lite till och förstod att nej, jag vill inte vara ute själv i SF klockan 12 på kvällen haha. Smart. Så försökte klura vad jag kunde göra, vart jag kunde ta vägen. Men kom inte på någon lösning. Så bestämde mig för att sitta kvar på flygplatsen i massa timmar istället där jag är säker HAHA. Sen tar jag tåget som kommer fram precis klockan 12:) inte så kul, men helt ok. Ska ju vara ärlig och berätta att det inte gör mig så mycket att vi inte kunde gå ut i SF just idag när vi har 3 till dagar. Jag är glad bara för att vara någon annanstans än hemma i fishers och det stora barnkaoset! Då vinner flygplatsen hahahahahahaha.
 
Just nu är jag jättetrött, och jätte flummig :D just nu är klockan strax 7 på kvällen, vilket betyder att klockan redan är 10 i indiana.. Vilket i sin tur betyder att mitt tåg är i SF klockan 3 på natten :D woho vad skoj. Fast nä, kommer nog vara lite tjurig när mitt flum försvinner tyvärr.
Blev väldigt irriterad innan. Hade längtat efter mat sedan imorse och drömde om lite McDonalds. Tänkte att det första jag skulle göra när jag var framme i california var att äta, såklart. Men..... Som vanligt har de överbokat planet och har inte plats för alla väskor så jag var tvungen att "checka in" mitt handbagage. Därför gick ju alla inklusive jag för att gå till "the bagage claim" efter vi landat. Går dit, får min väska, och kommer på att: BAAAJS NU KOMMER JAG INTE TILLBAKA IN PÅ TERMINALEN. Och bara för att detta är en liiite mindre flygplats så fanns det inga restauranger utanför terminalerna såklart. Då ville jag dö lite. Inga pommes :'( ingen cheeseburgare :'(  tur att de hade gratis wi-fi... Annars hade jag tagit ut allt mitt shampoo och kletat på väggarna:) Med hjälp av deras wi-fi försökte jag hitta närmsta McDonalds utanför flygplatsen. Skulle ta 25minuter att gå dit. Tänkte att det var ju stenlugnt och skönt att röra lite på sig. Går ut. Hur många gångvägar finns det då? 0 såklart. Zero. Bara stora vägar där ingen liten tjej (ung kvinna) kan gå med en resväska i 25minuter. Så jag fick tala om för mig själv att det inte blev någon mcdonalds mat för mig idag... Istället gick jag till det enda lilla kaféet utanför terminalerna och köpte en bagel, kaffe och en superstor muffins. Jag var ju jättehungrig, men muffinsen var sååå stor att inte ens jag, Alexandra Larsson aka sötsaksätaren #1 kunde äta upp den. Så det får väl bli min nattamat lite senare:)
 
Wi-fi't underhöll mig även med Paradise hotel. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHA det är ju såååå roligt verkligen. Att de kallar Joppe för "spiderpig" hahahahhahaha. 
Härnäst kanske jag ska kolla på hart och dixie. Har ca 3h kvar här på flygplatsen... Pust.

Ge mig lite kärlek
Postat av: miccala

HAHAHAHAHAH du skrev fitt flyg istället för mitt flyg!!! tur att du inte skrev fittflyg!

Svar: Hahahahahaha såg inte det. Ooops
alexandramemories.blogg.se

2014-01-30 @ 09:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0