N E W Y O R K !

Yäää vad jag är duktig (eller?).
 
Här kommer lite bilder för er skull.
 
Rockefeller Center granen!
REUNION <3
 

De fina julgranskulorna!
 
På nyårsdagen tog vi oss in till stan för att turista lite grann och även hämta upp våra biljetter som vi köpt till en av klubbarna.
 
Brooklyn bridge! Det blåste och var kallt, men det hindrade oss inte. Jag och Sofia gick faktiskt över hela bron medans Emelie och Helen gick ner för att ta lite fler bilder. Möttes sedan upp för att hämta ut våra biljetter för kvällen.
Fiiiiin va?!
 
Det är ju såhär man blir kär i en stad skulle jag vilja påstå.
 
Detta var den enda bilden vi fick på alla fyra på bron. Han lekte fotograf...men måste säga att han lekte lite dåligt.
 
Jag och Sofia vandrade som sagt över heeela bron i blåsten och gick sen in på Starbucks för kaffe och kissepaus. Sofia fick stå i kö i ca 30min för toaletten. Mycket folk kan man ju säga.
Var glad att både Sofia och Emelie hade koll på subway systemet ;) så duktiga så! Jag och Helen hade kanske blivit liiiite lost annars.
 
Vi åkte tillbaka till lägenheten ganska tidigt för att slippa stressa. Jusdet, glömde berätta att vi avbokade vårt dyra hotell tack och lov. Vi fick nämligen låna Emelies värdkusins lägenhet som låg i Brooklyn. Där sparade vi in lite kan man ju säga!
Tänkte att vår sista måltid kunde vara en fin italiensk middag, pizza då alltså. Lite senare kom även Sofias kompis Michaela som också bor i Philadelphia och hennes kompis Elin.
 
Satta kameran på sån där självutlösning så vi kunde få fina egopics! Glasögen var sjukt populära. Hemma hade ju alla bara "nää usch jag vill inte ha sånna fula tönt glajjor" men här hade nog varannan person i NYC på sig partybrillor :D
 
Sofia Aka the makeup artist sminkade mig! Annars hade jag ju antagligen gått ut som en likmask :) Plus att Emelie lockade mitt hår! Tack så hjärtligt mina betjänter, det gjorde ni bra! <3
 
Vi åkte till Times Square runt klockan 10 eller något i den stilen. Från början när vi bokade biljetter till New York så var ju tanken att vi skulle se "the ball drop". Men efter att ha tänkt lite logiskt och hört skräckhistorier så ångrade vi oss lite. Man måste nämligen dit runt 2 på dagen för att få komma in, sen spärrar de av alla gator. Finns inga toaletter och de säljer ingen dricka där inne heller. Min värdmamma berättade sen att hon hört att folk har på sig blöjor där inne. Då kände jag ju bara att nej, nej tack. Så vi stod utanför grindarna istället. Kunde se massa folk och även lite fyrverkerier när klockan väl var 12.
Sen ni, då gick vi vidare för att gå till en klubb som vi köpt en 75$ biljett för ;) Men jag tyckte det var värt det hehe. New years i New York, plus att här i Indiana har man inte kunnat gå ut direkt. I NY är de inte lika hårda. Man får ju passa på.
 
Hade en riktigt bra miniresa och antagligen mitt bästa nyår!
 

 
 

Ge mig lite kärlek
Postat av: Betjänten

Var ett nöje att sminka dig! Hade så kul med er, miss you !

2014-01-06 @ 03:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0