Arg efter 357 dagar

Tjaa

Igår kollade jag på "the internship". Den var riktigt rolig tyckte jag :D speciellt när de spelade quidditch HAHAHA ! 

Men, kvällen slutade dåligt. Var redo för att sova och gick in på min mail en snabbis bara. Då hade min värdpappa skickat veckans schema som sög totalt och var utan någon ledig dag vilket är emot reglerna osv. Blev rent ut sagt så jävla arg och besviken och tycker de har noll koll! Så då kunde jag inte somna för jag var så arg = dum ide att kolla mailen. Har nog inte varit arg en enda gång på ett helt år... Bara ledsen, frustrerad och irriterad. Men nu blev jag riktigt arg!! Jag som hade tvekat om jag ens skulle prata med dem om helgen när de inte ens sa tack när jag ställde upp.  Tänkte först då att det kanske var lika bra att inte säga något nu när jag bara har 2 veckor kvar.. Men nu blev beslutet väldigt enkelt.
Så jag pratade med min värdpappa men kände att jag först ville se så att schemat verkligen stämde. Bara för att jag nämnde detta så sa han att jag antagligen inte skulle behövas på lördagen och nog inte behövde jobba jättelänge på fredagen heller och blablabla. Alltså bara för att jag sa till så kunde han ändra om. Om jag inte hade gjort det då? Nä då hade de såklart använt mig som ingenting var fel och för att de inte kan ta hand om sina barn själva. Tycker det är så himla fegt av vuxna människor som utnyttjar på det sättet. Det värsta är ju att de verkligen väntar på att jag ska komma till dem ifall det är något problem, de har ALDRIG kommit till mig.
Och så sa jag även till honom att jag tyckte det var väldigt tråkigt i lördags att de inte ens frågade om jag hade planer utan inte gav mig något annat val än att börja 2h tidigare än tänkt. Då satt min värdpappa och bara tittade någon annanstans eller på tvillingarna (för vi hade ju inte tid någon annan gång under dagen så fick ju prata medans jag jobbade och han hade ett av barnen i knät, som skydd typ). Bevisar också hur dålig koll de har och inte ens kan erkänna att de gjort fel. Istället säger han bara ok. Typ som att "ok vad tråkigt att du tyckte det". Kan inte förstå hur de kan vara så konflikträdda och inte våga prata med en liten 20åring och faktiskt lyssna på vad hon säger. 
Jag tycker min värdpappa är jättesnäll verkligen och en väldigt omtänksam person. Men det här är inte okej och de förstår verkligen inte att det är stor skillnad på en vanlig barnvakt och en au pair. 
Så det slutade med att han alltså ändrade lite på schemat. Återigen, helt sjukt att de bara väntar på att man ska säga något och annars bara utnyttjar det istället. Men seriöst, det ska bli kul att se hur det går med den nya tjejen.

Nu hoppas jag att han ger mig nästa helg ledigt som jag bad om. Annars blir jag riktigt galen och vill nästan säga att jag inte känner för att ställa upp och jobba en extra vecka för dem när de inte ens kan visa lite tacksamhet. Helt sjukt

Så min dag har varit sådär. Var på lite dåligt humör kan man ju säga, men imorgon ska jag nog kunna tänka på något annat ;)


Ge mig lite kärlek
Postat av: sofia

men min fina alex, tycker lite synd om dig! hoppas du får nästa helg ledigt !

2014-01-14 @ 14:52:31
Postat av: Ola

Och snart får du komma hem!!! :)Då skall jag tvinga dig att stiga upp jättetidigt och gå ut med Pirat och laga mat till mig och mamma och skjutsa oss varje fredag och lördagskväll mm mm :P

Svar: Haha hellre det. Alexandra <3 pirat.
Fast det blir nog ni som får köra mig också :D
alexandramemories.blogg.se

2014-01-15 @ 21:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0