Sista dagarna under vår resa!

Sen var det redan fredag och vi hade planerat in en bussresa som en kille på gatan lyckats "lura" på oss. Såklart överdrev han och sa att massa saker ingick i priset (som man sen fick betala extra för) och dels att vi skulle åka tidigt för att se soluppgången. Men när vi väntade på att bli upphämtade så insåg vi att solen redan var uppe haha. Fast trots detta tyckte jag det var ganska kul, bara för att vi fick se lite mer av ön:) känns ju tråkigt om man bara är kvar på turiststället alla dagarna.

Med minibussen så åkte vi till andra sidan ön och såg jääättestora vågor där folk surfade. Var väldigt coolt! Svårt att förstå hur stora vågorna är om man själv inte är i vattnet dock kan jag tänka mig.

En annan av stränderna vi besökte hade stora sköldpaddor. Då menar jag sånna stora som man bara ser på bilder. Så himla söta :D 
Förstår ni vad stora de var?!?!


Och här ser ni en lite "mindre" i bakgrunden ;)

På den stranden fick vi även snorkla ett tag = med sköldpaddorna :D först såg vi bara lite fiskar, men tillslut hittade vi en stor en. Så söt var sköldpaddan när den flöt runt haha. Även denna gång var jag väldigt stolt att jag lyckades komma i vattnet ;) inte bara för att det var kallt, men också för att jag på riktigt var väldigt rädd att det skulle komma en haj och äta upp mina ben.. Men tillslut tänkte jag bara: "Nä, kommer det en haj så får den väl äta mig då. Nu ska jag simma med sköldpaddor." Så då plaskade jag i minsann.

Bussturens sista stop blev på Dole planteringen, där de planterar sin ananas :) köpte den bästa ananasglassen någonsin! 
Men förutom denna goding så var det faktiskt inte så kul, hade inte alls mycket tid att gå runt där och titta..

Vi var ganska trötta efter den dagen men hade redan bestämt oss för att ha en sista middag på cheesecake factory! Mycket mumsigt!

Igår var det dags för mig och Amanda att bege oss mot ett kallt Indiana. Blöööö. Flygresan var ganska förfärlig kan man väl säga. Hade en mellanlandning på 6h, mitt i natten = alla affärer/resturanger på flygplatsen var stängda. Så tråkigt och trötta var vi. Men vi överlevde och klarade oss hela vägen hem!

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0