New roomie

Nu ska jag berätta en rolig historia för er.

Det var en gång en mus som hette Arnold. Han var ganska stor och behövde ett nytt hem. En dag hittade han ett stort hus som såg bra ut, så dit gick han. Sedan sökte han sig till ett mörkt ställe där han kunde trivas bra. Men en kväll när han satt och gnagde på något pappersaktigt så blev det plötsligt ljust. Arnold förstod inte vad det var men han hörde något som rörde sig, det lät som en människa. Men ljuset försvann oh efter ett tag fortsatte han gnaga. Men ljuset kom då ännu en gång och han slutade. Samma process skedde ungefär 3-4 gånger tills Arnold såg att någon satt i andra sidan rummet och stirrade chockat på honom. En tjej var det. Men Arnold tänkte att nä här ska jag minsann vara, så tillslut gick tjejen iväg och kom inte tillbaka, förrän nästa morgon...

Japp, Arnold har bosatt sig i MITT rum :( igår när jag släckt alla lampor så hörde jag något. Det brukar ju vara heeelt tyst annars i min källare så det gick inte att undvika. Fick värsta bilden i mitt huvud att det var en stor spindel någonstans som skulle komma och äta upp mig. Men det var det ju inte, det var ju bara Arnold. Efter att lååååångsamt och väldigt tyst satt mig upp och tänt lampan så tog jag honom på bar gärning. Tänkte först ta en stor låda från leksaksrummet och försöka fånga honom, men det skulle väl tagit halva natten. Så jag sov i gästrummet istället.
Nu har jag musfällor i rummet:( stackarn. Vill ju inte döda honom, men måste ju kunna sova i mitt rum utan att en mus stör mig.
Plus att han på något otroligt vis har bajsat i min säng under natten. Igår tänkte jag först "nej men möss kan väl inte klättra? Vad trög jag är" men johodå. Tydligen, eller han kanske hoppade på något skumt vis. Supermouse. Var glad att jag inte sov där iallafall :(


Ge mig lite kärlek
Postat av: Sofia

HAHAHAH näää fyfan. Vad läskigt. Jag skulle ha dött.. Och om du döper honom blir du ju fäst vid honom, då blir hans död mer sorglig. och han kanske är en hon. Du dömmer för snabbt. Uppdatera om fortsättningen!

2013-09-11 @ 03:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0