Thanksgiving

Igår var det thanksgiving. Blev inte så lyckat som jag hoppats på.
För det första så har båda bebisarna diarre. Och nej, det är INTE KUL! Är så trött på att byta blöjor nu. Som tur är så mår de bättre idag.
Sen så har min värdmammas mamma varit sjuk väldigt länge. Så i förgår gick hon tyvärr bort när båda mina värdföräldrar var där och hälsade på.
Planen för thanksgiving var att vi alla skulle åka till en liten by söder ut och bo på ett mysigt hotell, göra roliga saker och äta massa god mat.
Nu istället så stannade min värdmamma kvar hos sin syster och min värdpappa tog med pojkarna till byn. Jag fick stanna hemma med bebisarna....
Det känns bara så himla typiskt. Detta var ju inte planerat och det är ju jätte hemskt. Därför kan jag inte precis säga att jag är arg på mina värdföräldrar. Men känns verkligen sååå typiskt att det ska hända i just min värdfamilj så att ännu en gång blir bebisarna kvarlämnade. Som om de bara är här för att vara gosedjur. För ja så är det tyvärr lite... Men sen kan jag även säga att jag hellre stannade här med bebisarna när de nu var sjuka än att ta med dem till byn om mamman inte skulle följa med. Det hade nog blivit jobbigare då.
 
Blev inbjuden och tänkte ta med bebisarna hem till Rabea och hennes värdfamilj som är så snäll. Men kände att det skulle bli för jobbigt med bebisarna. Sen bjöd en av barnvakterna in mig till hennes familj för att äta också och att då kunde hon hjälpa mig. Så jag åkte hem till henne ett litet tag istället. De hade ingen jättestor middag, men kalkon fick jag iallafall :) de hade inget potatismos med marshmallows i... Så det får jag testa någon annan gång ;) 
 
Det blev alltså en väldigt lugn dag för mig igår. Lite synd faktiskt. Så typiskt att mina pluttar skulle vara sjuka just på thanksgiving också så att jag inte kunde göra något kul med dem heller. Menmen.
 
På kvällen kom Amanda över för att kolla på film. Vi såg Aladin. ÄÄÄÄÄLSKAR ALADIN! Fick mig att sakna dig mer Miccy <3 Snorvalp, slyngel, usling, yyyyngel, kom bara liiite näääääärmare ! <3  igår sjöng de dock på engelska såklart hehe. Men gillar den svenska texten bättre ;)
 
Nu vill jag också bara säga:
-I'm so thankful for my family. Thank you mom and dad for teaching me how to show respect, how to cut my own food, how to get a glass of water.... THANK YOU! And thank you sis for being so funny and an inspiration to me (most of the time ;) ) 
-I'm thankful for my friends at home who I know will be there when I get back. I miss you!
-I'm thankful for the friends I found here who knows what I'm going through because we are in this together.
-I'm thankful for getting to know this host family and the times they are very nice and fair haha.
-I'm thankful for the twins. Because they taught me sooooo much. And I will never ever forget them.
-I'm thankful for good ice cream. Don't have to write more about that.
-I'm thankful to Sweden. I realize now that I might want to live there when I get older.
-I'm thankful for you, who is reading my blog :D hihihiihihihihihi
 
That's it!

Ge mig lite kärlek
Postat av: Ola

Synd att det blev sådär... Men jag tror inte att du missat nåt med potatismos med marshmallows? Annars får vi testa det när du kommer hem! :) Längtar...

2013-11-30 @ 09:45:10
Postat av: Helen

Åh Alex! En egenskap jag beundrar med dig är att du alltid vänder de negativa sakerna till något positivt. Och jag är väldigt tacksam över att jag har dig som vän här borta. puss på dig!

2013-11-30 @ 15:46:28
Postat av: hallå i örat det är kotte

jag är tacksam för att du byter dina blöjor ordentligt så du inte luktar bajs och för att du har fint hår och för att du inte gillar one direction.

också för att du är snäll, söt, roligast i världen, min personliga bank i ekonomiska kriser, inte störig och för att du är så duktig på typ allt.

tjarå ses läget tja hej hallå hur är det?

Svar: HAHAHHAAH, personlig bank..... Fast jag tycker ju faktiskt att one direction är gaaaaanska bra!
Läget är bra, tjarå. Puss på dig
alexandramemories.blogg.se

2013-12-01 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0