Fredagskvällen/halloween

Låt mig börja berätta om fredagskvällen! Gick ut för lite bus eller godis med barnen och det var sååååå kul haha! Jag gick med 6åringen och de två granntjejerna som han alltid leker med. De var utklädda till en läskig zombie och "a girl from the 80's" ;) T hade sin heltäckande dräkt och jag var HP igen :D 
När kvällen närmade sig så märkte man hur stämningen blev på topp bland barnen och de var riktigt taggade. Jag försökte att inte visa hur mycket jag såg fram emot att gå med dem ;) sen gick vi då ut och man mötte andra barn från deras neighborhood hela tiden. Och de var verkligen HELT galna! Här kan man ju inte gå mellan husen förstår ni, nejdå, man MÅSTE springa! För vem vet vad som händer om man kommer fram till huset 10 sekunder senare haha? De fick så mycket godis! När de mötte andra så var alla helt till sig "go to that house they give you a hand-ful Of candy" eller "they give you full-size candy bars" haha. De hade verkligen koll! De blev irriterade också på de hus där ingen var hemma. "I get so angry when they have their halloween decoration out and then they're not even home" HAHA. Som sagt, galna barn. Men vissa hus hade faktiskt satt ut en skål med godis som barnen då kunde ta från om de inte var hemma. Därför kan man verkligen se att det är en tradition där alla ska bli glada. Ingen (okej det finns väl vissa djävulsungar) skulle gå och ta allt godis från en skål som står utanför ett hus utan då tar de bara 1-2 bitar var. Det ska ju räcka till alla!
Tänkte faktiskt bara gå med dem ett litet tag men slutade med att jag gick hela kvarteret. Tog väl 1,5 timme ;) var ju så kul plus att jag kände att jag inte kunde lämna dem ensamma sen när det blev mörkt. 
Dock så hade jag själv inte med mig en påse för godis faktiskt. Men i slutet sa en av granntjejerna att jag var tvungen att iallafall ta på ett ställe, annars skulle hon bli arg. Så jag fick en snickers i sista huset hihi. Väldigt kul också när man har träffat vissa av grannarna innan och de undrar hur länge jag är kvar osv:) sötisar

När vi väl kom hem igen så tog jag av mig min hogwarts mantel och åkte till Amanda för filmkväll. Väldigt bra avslut på kvällen och kunde vila upp mina fötter:)

Älskar halloween nu! Blir mycket roligare när alla tar det så seriöst här. Det var en väldigt rolig upplevelse!

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0