Glad igen

Yooo everybody!
Igår och idag (och imorgon hihi) har jag jobbat tidigt istället för sent vilket jag uppskattar väldigt mycket nu på sommaren. Alla mina au pair vänner (alla mina vänner HAHA) jobbar nämligen tidigt och då är det tråkigt att vara den enda som är ledig på morgonen och jag kan aldrig riktigt träffa någon under vardagarna. Så igårkväll när jag slutade tidigt så träffades vårt fina gäng (igen, HAHA, jag gillar er!) och lagade middag tillsammans. Blev riktigt gott och vi hade brownies till efterrätt. Igår såg jag även något helt fantastiskt och magiskt, jag såg eldflugor :O eller heter dem så? Jag trodde heeeelt seriöst inte att sådana fanns i verkligheten utan att det bara var i tecknade filmer. Men johooodå. Jag satt och tittade ut genom fönstret och lite då och då såg jag något som lös upp. Efter ett tag trodde jag att jag blivit galen men då fick jag veta att det var sånna flugor så vi stod i fönstret och kollade ett tag. Såååå coooolt ;)

I förgår pratade jag med mina värdföräldrar för att jag har haft en konstig känsla nu den senaste månaden som stressat mig och fått mig att tänka massa negativa saker. De har ju trots allt 5 barn vilket antagligen inte går att vänja sig vid så snabbt. Efter att jag pratat med dem så kändes det iallafall mycket bättre så jag hoppas att vi kan planera in lite roliga saker nu under hösten så jag har saker att se fram emot också!

Vi kom även fram till att jag och värdmamman kunde ju göra något kul tillsammans någon gång så idag tog vi med bebisarna ut och åt lunch. Inte för att det är så "kul" men det är ändå skönt att göra något och umgås lite. Efter det tog vi dem till frisören för lilltjejen behövde klippa sig. Det var en speciell salong för barn så de hade en rutschbana (rutschkana?) där inne och så fick de sitta i små bilar typ när de blev klippta. Har aldrig sett ett sånt ställe i Sverige! Var väldigt intressant.

Nu tar de sin tupplur och om en halvtimme kommer pojkarna hem = tystnaden försvinner ;)


Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0