Dagen avklarad!

Denna jobbdagen har känts rörig på något sätt. Blir lite irriterad bara för att de har så många olika barnvakter. Det är en kvinna i 50 års åldern som brukar vara här på förmiddagarna innan jag börjar. Sen idag sa mamman att hon hade en tennismatch på kvällen (och pappan är i Costa rica) så då skulle Karen som barnvakten heter komma tillbaka lite senare. Väldigt konstigt, ibland lämnar dem mig ensam med alla 5 barnen utan förvarning och ibland håller de på att ändra jättemycket så att jag inte ska behöva vara själv. Jaja, uppskattar iallafall när någon mer är i huset. Innan min värdmamman åkte iväg sa hon att vi kunde ju ta barnen till parken och att jag kunde hålla bebisarna vakna tills hon kom hem fast hon borde vara hemma innan 9 när de brukar gå och lägga sig. Karen åkte hem runt halv8. Okeeeej tänkte jag, vad ska jag göra nu? Ska jag stanna här och tråka eller ska jag faktiskt åka till parken fast jag är själv nu? Jag tog modet till mig och åkte till parken med bebisarna och 6+12 åringen :D kände mig välidigt duktig hihihihi. Det gick iallafall bra! De sprang åt olika håll såklart men det gick bra ändå.. Var inte supermycket folk så det var tur. Tiden gick och vi åkte hem så vi var hemma 9, tänkte att jag låter bebbarna va uppe då..... 20 min gick och hon var inte hemma så jag gick och la dem. Slutade med att hon kom hem klockan 10 för att de andra ville gå ut och äta efteråt.... Eeeehhhmmm okej. Blev lite irriterad att hon inte ens smsade mig... Men tydligen bryr de sig inte om tiden här. Man får ju höra hur amerikanare är så himla punktliga, detta kan jag konstatera att det icke stämmer ;) jag är alltid schemalagd till klockan 9... Då tänker ju jag att jag ska sluta 9. Men blir oftast lite senare och idag en hel timme.... Så varje gång jag har planer så måste jag säga till i förväg (fast det brukar ju inte hjälpa). Väldigt tråkigt inlägg kanske haha men detta var resten av min dag iallafall.

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0