Bläckfisk, här kommer ett långt inlägg om min helg

Tjaaabba! Hade en fullspäckad helg, typ. Hade iallafall inte tid att blogga hehe. I fredags lagade jag, Helen och Sofia potatisgratäng....... Såååå goooootttt blev det. Lycklig! Vi hade myskväll och kollade lite film. Tyvärr blev Helen sjuk och kunde inte följa med på vår utflykt under lördagen. Men jag och Sofia åkte till en liten stad här i Indiana som heter Nashville (nej inte som i stora Nashville i Tennessee) för att vi skulle åka zip line. Vet inte vad det heter på svenska haha. Vi var ganska nervösa innan men det visade sig vara inte alls läskigt. Precis när vi kom fram till stället så började det spö regna. Då menar jag verkligen spö regna! Vi fick springa från bilen till stugan där man skulle "checka in". Skrattade jättemycket och försökte ta skydd under ett träd som såklart inte hjälpte haha. Men efter ett tag slutade det iallafall regna så vi kunde zip lina (vet att det antagligen inte heter så haha) ändå. Innan detta så gick vi runt lite på huvudgatan och kollade i små butiker. Vi bestämde oss för att åka dit i jul igen för då är där antagligen jättemysigt:) vi gick in i ett café där de hade massa olika sorters kaffe och massa olika sorters kaffesiraps smaker. Så jag testade kaffe med peanut butter och Sofia toasted marshmallow. Väääldigt gott!!! Fast måste erkänna att jag nu föredrar helt vanligt kaffe utan sirap i. Blir nästan för sött. Känner mig så vuxen ;) Hmmm vad hände sedan? Vi åkte hemåt och tog beslutet att ta en joggningstur. Tack Sofia för att du pushar mig lite :D och gissa vad... Vi joggade i 42 minuter!!!! OMG NEW RECORD! För mig iallafall hihi. Är så himla stolt plus att vi joggade på söndagen också, fast inte lika långt :) kan ni tänka er det va? Alexandra Larsson, ute och joggar.. Johodå :D Fortsättning av söndagen. Vi segade lite och sen åkte vi till månadens au pair möte som bara var att träffas på panera bread. Tog med mig Sofia (hon är med en annan organisation egentligen) för hon kände att hon behövde lite fler vänner. Hahahaha,skoja! Kuuuul va. Men dit gick vi iallafall. Träffade en ny tysk kille och senare under kvällen träffade vi en ny svensk tjej som är i mathildes gamla familj:) vi tog med dem på bio och såg the heat. Alltså, den var så hiiiiiimla rolig haha! Ni måste se den! Men ja det var min lediga helg. Så himla skönt att få lite långledigt. Och snart är det semesterdags <3 Och nej förresten, bläckfisk har absolut ingenting med detta inlägg att göra för er som undrar.

Ge mig lite kärlek
Postat av: Sofia

mmm en riktig långhelg med miiiiiiig! yeyeey

Svar: Woooppidoo:)
alexandramemories.blogg.se

2013-07-02 @ 16:39:31
URL: http://sofiapappas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0