Påskägg här och där

Glad påsk på er, kanske var det igår man skulle säga det?
Idag följde jag med min värdfamilj på en påskbrunch. Jättegod mat och de hade ett bord med BARA kakor osv hihi. Åt massa lax, både rökt och grillad, sen åt jag två goda chocolate chip cookies och en asgod brownie hehe. Det är faktiskt inte så roligt att gå ut och äta med min värdfamilj. Jag gillar ju att äta på resturang såklart så jag följer ju gärna med. Men pojkarna sitter med sina iPods och spelar spel, någon matar bebisarna.....Det är lixom inte något trevligt dem gör för att umgås med sin familj känns det som. Hemma äter vi aldrig samtidigt, men tydligen gör de knappt det när de äter ute heller haha. Fast maten var ju god så jag var nöjd.
Imorse fick barnen varsin korg med presenter (såklart) och godis. Efter det fick de springa ut i trädgården för att samla massa små påskägg. I äggen fanns det antingen en liten peng eller choklad typ. Så att så firar de sin påsk. De gick till kyrkan också men jag var hemma med bebisarna, var ganska glad att jag inte behövde följa med till kyrkan.
 
Igår var de på "easter eggs hunt" hos en annan familj men jag valde faktiskt att inte följa med för jag ville hellre vara ledig.. Först ville jag följa med för jag vill ju se hur de firar påsk osv. Men denna veckan har jag inte haft den ledighet man ska ha. Man ska ha 1,5 dagars sammanhängande ledighet minst, men har fått jobba mer i helgen av någon anledning. Jag vet jag vet, jag borde säga till dem, men när man är en au pair och de frågar "kan du jobba då och då" så kan man inte alltid säga nej. Fast denna helgen har varit för tråkig så borde sagt något innan så det var dumt. Hade fredagskvällen fri men sen var jag tvungen att jobba igårkväll/natt och hade pojkarna ensam i värdpappans hus så att föräldrarna kunde förbereda med alla ägg. Sen var jag ju praktiskt taget med familjen hela morgonen och när vi kom tillbaka från brunchen fick jag passa bebisarna. Nu hade jag äntligen 3 timmars ledighet...woho. Och nu måste jag jobba på kvällen. Vet inte hur de har tänkt denna veckan...Men men.
 
Ska jag vara ärlig så har jag inte mått så bra denna helgen. Det är nog första gången under dessa 2 månaderna som jag verkligen varit "deppig". 
Först och främst så känner jag att pojken som är 6 år klarar jag bara inte av. Jag  vet det låter hemskt haha, men har nog sagt förut att han inte är speciellt snäll mot bebisarna. Vet inte om det blivit värre under den tiden som jag varit här eller om jag bara inte märkte det i början. Men just nu känner jag mig inte bekväm när han är i samma rum som dem. Inte för att jag tror han ska slå dem eller faktiskt putta dem så att de slår sig illa, men för mig är det verkligen inte okej att skämta om att "döda en bebis" eller bara putta dem för att det är kul eller ta deras leksaker eller vara supernära dem hela tiden så de inte kan röra sig och gå vart de vill...... Han tror att så länge de inte gråter är det lugnt (även om han får dem att gråta VÄLDIGT ofta) men så är det ju inte enligt mig. Man behöver inte hålla på att reta dem osv trots att de kanske inte ens förstår det. 
Iallafall.....Vill inte ha honom i samma rum som dem och har tänkt på det hela helgen och bara fått ångest över framtida dagar som jag vet att han kommer vara hemma samtigit som dem (han har lov denna veckan). Grejen är att jag känner att jag vill prata med föräldrarna om det, fast de vet ju redan hur han beter sig. MEN..... 1. Visst säger mamman till honom, men hon blir inte riktigt arg samtidigt som jag får panik för jag blir förbannad inombords. Och 2. Det finns egentligen inget de kan göra åt saken för han kommer inte sluta, men känner att de iallafall borde veta hur jag känner och att han helt ärligt gör mig sjukt nervös och om jag hade fått välja så hade jag inte velat ha han i huset samtidigt som jag ska passa bebisarna, så illa är det.
 
Så detta har jag tänkt på hela helgen men inte haft någon chans att prata med dem för att det varit påsk osv.. Plus att mitt schema varit sämst och inte gjort mig mycket gladare..
Blir så irriterad på honom bara jag tänker på det. Visst kan han vara söt IBLAND, men just nu så tänker jag bara på hur han kan vara så även om han sitter still i soffan i 5 minuter så tänker jag hela tiden...Nu kommer han snart hoppa upp och retas med bebisarna... -.- Har glömt att säga att han hånskrattar samtidigt som han gör det också... Kan ni förstå hur äcklad jag blir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jaja, nu orkar jag inte tänka på det mer för stunden..
 
Brukar gilla påsken. Kommer (av någon anledning) ihåg en påskafton för flera år sedan. Då fick jag ringaren i notredam 2 filmen hihi, blev så glad :D Hoppas ni haft en bättre helg än mig. 

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0