Ganska bra dag ändå.

Trodde denna dag skulle bli djävulsk, var tvungen att jobba tidigt imorse för att ta T till sin skola, sen även börja jobba tidigare än vanligt för  de äldre pojkarna slutade extra tidigt i skolan. Efter jag hämtat upp dem åkte vi till en park så de kunde sköta sig själva och inte störa bebisarna i huset haha. Sen var jag snäll och köpte slushy eller vad det nu heter till dem. Torsdagar brukar jag oftast ha kvällen ledig men denna veckan har jag bett om att ha hela helgen fri istället så därför skulle jag jobba ikväll. Torsdagar är också deras "date-night" så de brukar ha en annan barnvakt. Så idag tog jag istället ansvaret för pojkarna medans nannyn hade bebisarna och fick lite tid att faktiskt umgås med 6åringen medans de andra var på sportaktiviteter. Tycker verkligen det är så himla synd att det är som det är i familjen. Att han beter sig illa ibland för att han behöver mer uppmärksamhet och jag tror att allt har förändrats så himla mycket sedan bebisarna föddes. För när jag var med honom idag var han hur gullig som helst. Blev helt förvånad över att det inte var ett enda tillfälle då han fick något "ryck" och sa något dumt eller liknande. Vi var ute i deras trädgård och drog upp några rötter. Har ingen aning var det var haha först trodde jag att någon kanske hade planterat dem. Såg ut som minismå lökar eller något. Så jag föreslog att vi kunde göra sett eget grönsaksland och han verkade vara super intresserad av att planter och sånt. Han ville att vi skulle åka till affären för att köpa fröer. Något som gjorde mig glad var att han tom. bad mig att hämta honom imorgon efter skolan så att vi kunde handla istället för att hans mormor skulle hämta upp honom som han annars tycker är jättekul. Då kände jag mig uppskattad. Fast tyvärr kan jag ju inte hämta honom för jag måste passa bebisarna...men en annan dag ska vi nog kunna göra det. Så denna dagen var inte så lång och förfärlig som jag trodde den skulle bli :) 

Ge mig lite kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0